torsdag 18 september 2008

169 saker i köket

Jag har 169 saker i köket. Ja, det är sant och då får ni tänka på att jag är singel. Vänta nu, hur kunde det bli så mycket?

48 bestick av olika valörer
55 olika köksverktyg, vispar, slevar, pinnar, stora gafflar, osthyvlar, knivar, skalare, rivare you name it!
4 kastruller
2 stekpannor
9 glas
7 koppar
11 tallrikar
8 skålar
3 pajformar
2 brödformar (tillhör ugnen?)
13 plastformer och behållare
4 djupa tallrikar
1 mikro
1 riskokare
1 våg

Det är helt garanterat så att jag glömt något. Skärbräda kom jag på nu. Spis, räknas det?
Av dessa är det cirka 8 saker jag använder mycket frekvent. Det är;

1 sked
1 kniv
1 tallrik
1 burk innehållandes musli
1 riskokare
1 bytta med ris
1 diskborste
1 smörkniv

Hur många saker har ni i köket?
Hur många köksprylar använder ni under en dag?

3 kommentarer:

Andreas sa...

55 olika köksverktyg? Det var värst, du måste verkligen ha rubb och stubb. :) Har du en sån där stjärnformad metallform som man gör struvor med? (Inte för att jag vill ha den, bara nyfiken!)

Mr. Yang sa...

Tyvärr har jag fått en hel del saker från min förra lägenhet som bara ligger i lådan. Turligt nog använder jag ju dem inte så det blir ju ingen förlust direkt.

Försäljningen går för övrigt super, jag har blivit av med.... cirka 70 items idag.

. sa...

hoppas du lyckas!