söndag 21 september 2008

Min vinterjacka är väldigt lat.


Har precis kommit på att jag åker skidor cirka 2 veckor per år. På sin höjd. Då använder jag Marmot-skidjackan ni ser på bilden. Det betyder alltså att jag har en jacka som jag använder 3.8% av dagarna på ett helt år - snacka om lat jacka!

Jag kom ihåg när jag köpte jackan i Åre för ett bra tag sedan. Hade precis fått ganska bra lön och tyckte väl att 7000 spänn var ok på något dumt sätt. Idag känns det ju mindre smart. Kan dock inget annat säga att det varit en extremt skön jacka och funkat i både vått som torrt och ibland när det varit väääldigt lite snö också, men nu är det tack och goodbye!

Fjällräven-jackan har varit min vän i cirka 10 år - fantastiskt vad den varit bra, men nu när jag blivit minimalst känns den alldeles för stor. Ja, för att vara helt ärlig - hur ofta behöver jag egentligen en vinterjacka som klarar -30 grader? Jackan har otroliga 15 fack och jag har faktiskt tappat bort mina nycklar i ett av facken. Jag kände nycklarna i fodret, men fattade inte hur jag skulle komma dit. Efter cirka 30 minuters galet letande så insåg jag ju att sidofickorna har två innerfack, aaaaarghhh, snacka om den moderna människans insignifikanta problem!

Inga kommentarer: